چاپگرهای سه بعدی printer 3D

صنایع غذایی، دارویی، فولاد و مهمتر از همه صنایع خودروسازی امروز بدون سیستم‌های کنترل مناسب نمی‌توانند کار کنند. به لطف ابزارهای طراحی شده، این فرآیند می‌تواند به صورت خودکار انجام شود. به عنوان مثال، خطاهای ماشینکاری را می توان به موقع تشخیص داد و اصلاح کرد و از تولید پرهزینه محصولات معیوب جلوگیری کرد.

دیجیتال‌سازی تدریجی فرآیندهای تولید به این معنی است که صنایع به طور روزافزون از کنترل انسان دور می‌شوند و روی اتوماسیون کامل و استفاده از ربات در این زمینه تمرکز دارند.

سیستم‌هایی که موقعیت محصول را به‌طور دقیق شناسایی می‌کنند، بارکدها را می‌خوانند و محصولات آسیب دیده یا ناقص را در خط شناسایی می‌کنند، به پشتیبانی بی نظیر برای چنین کنترل دقیقی در تولید تبدیل شده اند.

مدل‌سازی همیشه یکی از بهترین روش‌ها برای عیب‌یابی در یک فرآیند می‌باشد. ابزاری که جدیدا برای مدل‌سازی اتوماتیک، سریع و نسبتا دقیق مورد توجه قرار گرفته، پرینتر 3 بعدی می‌باشد.

پرینتر سه بعدی با ایجاد لایه ای روی لایه قبلی به روش ترموپلاستیک ( که یک ماده پلیمری پلاستیکی است و در یک درجه حرارت خاص و مشخص، شکل‌پذیر و منعطف می‌شود و پس از سرد شدن، جامد می‌شود) که برای بازسازی شمای کلی  یک جسم سه بعدی کار می‌کنند، یکی از این کنترلرها می‌باشند. در این روش هر لایه جدید باید بر اساس لایه زیرین آن تشکیل شود. اگر مدل شما دارای برآمدگی یا فرورفتگی باشد که از لایه قبل تبعیت نمی‌کند، برای اطمینان از چاپ نزدیک به واقعیت، باید ازساختارهای پشتیبانی چاپ سه بعدی استفاده شود.

وجود این ساختار برای موارد خاص برای مدل‌هایی با برآمدگی یا شیب تند و غیره، ضروری است.  اما در این ساختار، پردازشگر سیستم پس از پردازش الگو، با پرداختن به رفع نقص ساختار الگو زمان زیادی تلف می‌کند. همچنین ممکن است به سطح مدل آسیب برساند و هزینه مواد مصرفی را هم افزایش ‌می‌دهد. ولی وجود آن برای چاپ سه بعدی مدل‌های پیچیده ضروری است.

پرینترهای سه بعدی از یک انحراف کوچک افقی در بین لایه‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین یک لایه کاملا روی لایه قبلی قرار نمی‌گیرد. بلکه با یک جابه‌جایی کوچک روی هم قرار می‌گیرند. این به چاپگر اجازه می‌دهد تا برآمدگی‌هایی را که بیش از حد متمایل نیستند چاپ کند.

از آنجا که  چاپ 3بعدی  فرآیند قالب‌گیری یا ریخته گری را حذف می‌کند، می‌تواند برای تولید انواع نمونه‌های اولیه صنعتی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

این موضوع امکان طراحی محصولات مختلف را بدون ساخت قالب به طور روزانه و حتی ساعتی فراهم می‌آورد و ماهیت تکاملی روند طراحی و تولید را سرعت می‌بخشد. همچنین هزینه‌های طراحی و ساخت قالب و سایر هزینه‌های مدل‌سازی را کاهش می‌دهد.